Mărturia Domnului este sigură, făcând înțelept pe cel simplu!

Citiți aici mărturia unui om simplu … făcut înțelept:

 

Mărturia Domnului este sigură, făcând înțelept pe cel simplu.
Psalmul 19:7

Cu mulți ani în urmă am făcut o scurtă vizită în California, unde niște prieteni aveau o livadă de măslini. Am găsit acolo un predicator irlandez, un om sărac, bolnav de tuberculoză. El îi rugase pe proprietari să-i îngăduie să locuiască într-un cort, departe de casa lor, printre măslini. Acolo avea un pat, o masă și un scaun, iar când avea suficientă putere să șadă, studia Cuvântul lui Dumnezeu. Am mers să-l vizitez. M-a salutat cu căldură și am stat puțin de vorbă. La un moment dat, mi-a zis: «Ei bine, tinere, zici că încerci să câștigi suflete; îți voi spune acum câteva lucruri pe care Tatăl mi le-a spus mie».

O, ce lucruri minunate mi-a împărtășit din Cuvântul lui Dumnezeu, vreme de aproape două ceasuri! În cele din urmă, i-am spus: «Trebuie să te oprești, fiindcă vei fi istovit!». El mi-a răspuns: «Însușește-ți aceste lucruri și transmite-le și altora!». «Dar cum să învăț toate acestea?», am întrebat eu. «Poți să-mi recomanzi unele cărți care explică astfel de lucruri?»

«Dragul meu», mi-a răspuns el, «eu am învățat aceste lucruri pe genunchi, într-o casă de chirpici din nordul Irlandei, cu Biblia deschisă înaintea mea. Cel care a scris Biblia venea zi de zi și mi-o explica; vei putea să înveți în două săptămâni pe genunchi, de la Dumnezeu, mai mult decât într-o viață întreagă petrecută în școlile teologice».

În anii care au trecut de atunci am continuat să prețuiesc această lecție. Dacă dorim înțelepciunea de sus, dacă dorim adevărata cunoaștere, trebuie să studiem Biblia personal, în dependență de Duhul lui Dumnezeu. Mă tem că mulți creștini nu-și deschid Biblia decât atunci când vin la adunare. Dacă vom învăța să petrecem mai mult timp citind Scriptura, vom descoperi înțelepciunea lui Dumnezeu prezentată acolo.  (H A Ironside)

Sursa:  DOMNUL ESTE APROAPE – GBV, http://www.gbv.ro/meditatii-zilnice/domnul-este-aproape

*

SĂMÂNȚA BUNĂ

http://www.gbv.ro/meditatii-zilnice/samanta-buna

 

… a poruncit să încălzească de șapte ori mai mult cuptorul de cum se cădea să-l încălzească.
Daniel 3:19

Adevărata biruință

Am văzut în comentariile trecute că cei trei tineri aveau față de Dumnezeu credință, nădejde și dragoste. Ei erau gata mai bine să moară decât să se închine la ceva care nu era permis de către Dumnezeu. Această hotărâre a enervat așa de tare pe împărat, încât a poruncit, ca cuptorul să fie încălzit de șapte ori mai mult ca de obicei. Împăratul Nebucadnețar era hotărât să facă o demonstrație deplină a autorității sale, dar și să se confirme adevărul spuselor sale, că nu se va găsi niciun Dumnezeu care să-i scoată din mâna lui. În concepția împăratului, îndrăzneala acelor tineri de a călca poruncile sale trebuia pedepsită exemplar. Trebuia să se știe de aici înainte de-a lungul și de-a latul împărăției sale, că pentru astfel de oameni nu exista niciun loc, decât unul singur: în cuptorul aprins.

Creștinii nu trebuie să cedeze în fața furiei vrăjmașului imaginat aici prin împăratul Nebucadnețar. Formele folosite pentru amenințarea creștinilor pe parcursul veacurilor au fost diferite. În toate acestea, creștinii au ieșit biruitori prin Cuvântul lui Dumnezeu și rugăciune. Adevărata biruință în focul persecuțiilor este de a-L vedea pe Dumnezeu în culise, desăvârșindu-Și planurile Sale minunate cu fiii oamenilor. Niciodată, creștinii nu trebuie să uite că Dumnezeu este mai presus de orice împrejurare nefavorabilă.

*

CUVÂNTUL LUI DUMNEZEU PENTRU ASTĂZI

coordonatori Bob & Debby Gass

www.fundatiaseer.ro

 

STUDIUL BIBLIC PERSONAL

„Luaţi seama la ce auziţi. Cu ce măsură veţi măsura, vi se va măsura şi vi se va da şi mai mult.” (Marcu 4:24)

     Martin Luther spunea că pentru el studiul Bibliei a fost precum culesul merelor: mai întâi scuturi copacul, apoi scuturi crengile groase, apoi pe cele subțiri, apoi rămurelele, iar la urmă te uiți sub fiecare frunză. Nu există în lume nicio altă carte asemenea Scripturii! Poți citi același verset de zeci de ori, și să primești zeci de idei… Și asta pentru că este „insuflată de Dumnezeu” (2 Timotei 3:16).

Iată ce a spus Domnul Isus despre studierea Cuvântului lui Dumnezeu: „Nu este nimic ascuns, care nu va fi descoperit, şi nimic tăinuit, care nu va ieşi la lumină” (Marcu 4:22). Apoi El adaugă: „Luaţi seama la ce auziţi. Cu ce măsură veţi măsura, vi se va măsura: şi vi se va da şi mai mult”.

Dorești să ai parte de creștere spirituală? Să ai relații mai bune? Să scapi de un obicei urât? Să te vindeci de rănile emoționale ale trecutului tău? Atunci meditează la Cuvântul lui Dumnezeu, cântărește-l, gândește-te la el, repetă-l în minte și rostește-l. În loc să preiei doar idei ale altora, studiază Cuvântul lui Dumnezeu tu însuți, și lasă Duhul Sfânt să te binecuvânteze cu gânduri și idei care îți transformă viața. Domnul Isus a spus despre Duhul Sfânt: „…va lua din ce este al Meu, şi vă va descoperi…” (Ioan 16:15)

Vei trăi adevărul acelor cuvinte când personalizezi versetele pe care le citești.

*

SCRIPTURILE ÎN FIECARE ZI

Volumul IV de Jean Koechlin

http://www.clickbible.org/meditatii-zilnice/scripturile-in-fiecare-zi/

 

Luca 17:1-19

Este normal ca lumea în care domneşte răul să fie plină de scandaluri şi de prilejuri de cădere; dar, când un creştin ajunge să fie o capcană pentru un altul mai slab decât el, acest lucru este infinit mai trist şi mai solemn.

Cel care iartă (cap. 7.48) ne învaţă aici cum trebuie să iertăm (v. 3,4). Oricum, apostolii simt că, pentru a acţiona conform acestor principii ale harului, ei au nevoie de mai multă credinţă şi de aceea o cer de la Domnul. El le răspunde că o altă virtute este indispensabilă: ascultarea, pentru că numai cunoscând şi împlinind voia lui Dumnezeu vom putea să ne bizuim pe El. Întradevăr, credinţa nu se desparte de ascultare şi nici ascultarea de smerenie. Robi nevrednici: aceasta trebuie să gândim despre noi înşine, pentru că Dumnezeu poate lucra şi fără noi; iar dacă Se foloseşte de noi, aceasta este pur har din partea Sa. Domnul însă nu gândeşte aşa despre cei care sunt prietenii Lui (comp. v. 7,8 cu cap. 12.37; Ioan 15.15).

Zece leproşi, întâlninduL pe Isus, îşi ridică glasul spre El şi sunt vindecaţi. Unul singur însă, un samaritean, ţine săI mulţumească Mântuitorului său. Tot astfel, din marea masă a creştinătăţii, printre toţi cei care sunt salvaţi, numai un mic număr ştie să se întoarcă înapoi pentru a se închina înaintea Domnului. Faci şi tu parte dintre aceştia?

*

Cu Tine Isuse, cu Tine mereu

Leave a Reply

