Paul Dan: Trezirea din Ţara Galilor deviată de posedatul Evan Roberts

Prolog: Martyn Lloyd Jones, partial, este produsul falsei treziri din Ţara Galilor: duhul de ratacire care a fost peste Evan Roberts a venit si peste el, deoarece M.L. Jones a vrut o alta trezire diferita de cea care a vrut-o Dumnezeu. Analizam in acest articol falsa trezire din Ţara Galilor cat si cine a fost Evan Roberts pentru ca numai asa vom intelege cine a fost Martin Lloyd Jones si de ce a scris marea erezie numita “Bucurie Negraita”. M.L. Jones este parintele carismatismului englez dar aceasta va face obiectul unei lucrari separate.

Trebuie sa dau cititorului un indiciu vital care sa-l conduca in citirea acestui articol. Populatia din Ţara Galilor este cea mai intens emotional din intreaga lume civilizata. Aceasta ţara este numita si ţara cantecului. Evanghelicii de acolo nu au facut exceptie de la aceasta, lasandu-se dusi de ecstaz, transa religioasa, hipnoza in masa, si euforie paroxistica. Cu un astfel de popor faci ce vrei cand folosesti sugestia potrivita.

Depozitii a unor martori oculari
despre ce s-a intamplat in Ţara Galilor in perioada 1904-1905

Deoarece multi afla despre “trezirea” din Ţara Galilor din carti care nu redau spusele martorilor oculari, am sa incep prin a-l cita chiar pe Evan Roberts, cel care a condus falsa trezire din acea tara. Roberts este interveviat de un renumit ziarist al vremii pe nume W.T. Stead. Iata o parte din interviul luat de W.T. Stead lui Evan Roberts.

Evan Roberts: “Dar intr-o noapte, dupa ce am fost in mare tulburare rugandu-ma, m-am dus sa ma culc, si la 1:00 dimineata deodata am fost trezit din somnul meu, si m-am gasit plin de o bucurie negraita si de veneraţie in chiar in faţa prezenţei Dumnezeului cel Atotputernic. Si pe o perioada de patru ore am avut privilegiul sa vorbesc faţa catre faţa cu El, ca un om care vorbeste faţa catre faţa cu un prieten. La 5:00 dimineaţa am simnţit ca ma reintorc pe pamant.”
W.T. Stead: “Nu visai?” am intrebat.
Evan Roberts: “Nu, am fost complet treaz. Si nu a fost numai in acea dimineaţa, dar in fiecare dimineaţa pentru 3-4 luni. Tot timpul m-am bucurat de 4 ore de minunata partasie cu Dumnezeu. Nu pot sa o descriu. Am simnţit-o, si se pare ca imi schimba intreaga mea natura…”
W.T. Stead: “Scuza-ma” am zis “dar ca un ziarist cu experienta, as vrea sa intreb daca, dupa terminarea acestei ecstaz mistic ai pus pe hartie tot ce ti-ai amintit in aceste timpuri de partasie?”
Evan Roberts: “Nu, nu scriu nimic.”
W.T. Stead: “Pot sa intreb” am spus “daca acela care ti-a aparut si cu care tu ai vorbit era Isus Cristos?”
Evan Roberts: “Nu, nu asa, era Dumnezeu personal, nu in persoana Lui Isus.”
W.T. Stead: “Era Dumnezeul cel Atotputernic?”
Evan Roberts: “Da, si Duhul Sfant.”

Roberts este in directa contradictie cu Domnul Isus! Iata ce a spus Mantuitorul: “Nimeni n’a văzut vreodată pe Dumnezeu; singurul Lui Fiu, care este în sînul Tatălui, Acela L-a făcut cunoscut.”Ioan 1:18 “Cine M’a văzut pe Mine, a văzut pe Tatăl.”Ioan 14:9.

Din cele doua versete rezulta ca nimeni nu l-a vazut vreodata pe Dumnezeu personal ci doar revelat in Domnul Isus, deci nu in mod direct cum pretindea impostorul Roberts. Nici Duhul Sfant nu a fost vazut in mod direct. E. Roberts este un anticrist plasandu-se intr-o pozitie mesianica, prezentandu-se ca parte din Trinitate- Dumnezeu Tatal, Duhul Sfant, si el. Ce blasfemie! Vom vedea mai tarziu si alte aspecte grave in relatie cu rolul mesianic pe care el si-l asuma. Moise nu a stat de vorba atat de mult cu Dumnezeu cum pretindea E. Roberts, iar apostolul Pavel nu a fost rapit la cer trei luni de zile in fiecare zi cate patru ore!

Viziunea lui Roberts nu a fost in experienta niciunui reformator autentic in istoria Bisericii, ci dimpotriva de unele personalitati oculte ca si Teresa de Avila, George Fox, Jacob Boehme, si Ignatius Loyola. O alta vrajitoare care a avut asemenea halucinatii a fost Ellen G. White.

Pentru orice credincios real, manifestarile acestea sunt suficiente pentru a-l arunca la cosul de gunoi pe ocultul Evan Roberts cat si “trezirea” condusa de el. Dar, dorinta dupa senzational, lipsa de apreciere faţa de doctrina sanatoasa, cat si ignorarea reformatorilor si credinciosilor care au condus adevarate treziri a facut ca multi “credinciosi” sa inghita asemenea enormitati.

Continue reading  Trezirea din Ţara Galilor deviata de posedatul Evan Roberts (Word 97-2003)

(sursa)

One thought on “Paul Dan: Trezirea din Ţara Galilor deviată de posedatul Evan Roberts

Leave a Reply

