Foloseşti împrejurările obişnuite în care te aşează Dumnezeu?

Ecles 3.1

Toate îşi au vremea lor, şi fiecare lucru de sub ceruri îşi are ceasul lui. (Eclesiastul 3:1)

Situaţiile din viaţa unui sfânt sunt rânduite de Dumnezeu. În viaţa unui sfant nu există întâmplare. Prin providenţa Sa, Dumnezeu te duce în situaţii pe care nicidecum nu le poţi înţelege pe delin, dar Duhul lui Dumnezeu le înţelege. Dumnezeu te duce în anumite locuri, între anumiţi oameni şi în anumite condiţii pentru a realiza un anumit scop prin mijlocirea Duhului din tine. Nu te împotrivi niciodată împrejurărilor spunând: “Voi merge după planul meu, voi face după cum am obiceiul.

Toate situaţiile în care te afli sunt în mâna lui Dumnezeu, de aceea niciodată să nu te gândeşti că eşti în situaţii nefireşti. Partea ta în rugăciunea de mijlocire nu este să intri în agonia mijlocirii, ci să foloseşti împrejurările obişnuite în care te aşează Dumnezeu şi oamenii obişnuiţi între care te aşază EI prin providenţa Sa, pentru a-i aduce înaintea tronului lui Dumnezeu şi pentru a da Duhului din tine ocazia să mijlocească pentru ei. În acest fel Dumnezeu îşi va face lucrarea în întreaga lume cu sfinţii Săi. Fac eu dificilă lucrarea Duhului Sfânt prin faptul că nu sunt sigur sau explicit sau prin faptul că încerc să fac lucrarea în locul Lui?

Eu trebuie să împlinesc partea umană de mijlocire, adică să folosesc împrejurările în care mă aflu şi oamenii care sunt in jurul meu. Trebuie să-mi păstrez viaţa conştientă ca pe un altar al Duhului Sfânt, apoi, când îi aduc pe alţi oameni inaintea lui Dumnezeu în rugăciune, Duhul Sfânt mijloceşte pentru ei. Mijlocirea ta nu poate fi niciodată a mea şi mijlocirea mea nu poate fi niciodată a ta, ci Duhul Sfânt mijloceşte în vieţile noastre. Fără această mijlocire suntem lipsiţi de resurse.

Toate lucrurile lucrează împreună spre binele celor ce-L iubesc pe Dumnezeu.” (Romani 8:28)

(Autor necunoscut)

Leave a Reply

